sobota, 27 lutego 2016

[TAG] Czytelnicze nawyki


Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?

Tak, najczęściej czytam w łóżku przy lampce, lecz zdarza się też, że czytam przy biurku 

Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru? 
Używam zakładek indeksujących (wiecie tych takich przylepnych). Mam ich minimum 10 kolorów i zaznaczam nimi gdzie skończyłem czytać i jakieś ważne dla książki lub śmieszne cytaty.


Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?


Mogę skończyć czytać obojętnie gdzie i nie ma to dla mnie większego znaczenia. Natomiast fajnie jest dojść do końca rozdziału, aby nie przerywać sobie w połowie.


Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki?
Ojjj nie... Nie cierpię tego, jak dla mnie albo czytanie albo jedzenie. Bałbym się, że ubrudzę książkę i będzie wyglądała jakbym ją utopił w kałuży.

Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania? 
Nie, nie i jeszcze raz nie. Tak jak już mówiłem, albo jedno albo drugie. Kompletnie nie mógłbym się skupić na czytaniu podczas słuchania muzyki, czy oglądania filmu.

Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz? 
Zawsze czytam jedną, bo wiem, że jeśli zacznę drugą to ta pierwsza mi się znudzi i już do niej nie wrócę. Po za tym myślę, że pomieszałyby mi się wątki i nie wiedziałbym co się działo w obu książkach.

Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek? 
Zawsze czytam w domu. Szczerze mówiąc to jeszcze nigdy nie próbowałem czytać na mieście, czy w autobusie. Może najwyższy czas spróbować?

Czytasz na głos, czy w myślach? 
W myślach, na głos czytałem, gdy chodziłem jeszcze do szkoły podstawowej.

Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki? 
Nigdy nie poznaję zakończenia szybciej. Zawsze czytam książkę "od deski do deski". Według mnie poznawanie zakończenia, tylko zabiera radość z czytania.

Czy zginasz grzbiet książki?
Zdarzało mi się to jeszcze niedawno, ale teraz próbuję się ograniczać. Ja bardzo szanuję książki i chce żeby były zadbane i czyste.

Zaznaczasz sobie ulubione fragmenty? Jak?
Tak jak już mówiłem zaznaczam śmieszne fragmenty, ale też takie, które są kluczowe dla całej książki, za pomocą zakładek indeksujących.





3 komentarze :

  1. Oj, z wieloma rzeczami mam inaczej. Czytam zawsze i wszędzie, a zatem także przy jedzeniu :) A cytaty przepisuję sobie do specjalnego notesu - tworzy mi się zbiór inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pod wieloma kątami się różnimy:) mój TAG wyglądałby nieco inaczej:)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie:) zatem niebawem takowy napiszę:)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka