sobota, 23 kwietnia 2016

Bóg Nigdy Nie Mruga - Regina Brett

Muszę przyznać, że jest to dość nietypowa książka na moim blogu i jest zupełnie inna niż reszta, ale myślę, że większość z was już o niej słyszała. A mianowicie jest to, jak już pewnie wiecie po tytule, Bóg Nigdy Nie Mruga.

Książka ta nie jest powieścią, która zawiera jakąś fabułę, czy akcję. Książka ta jest takim motywatorem, zawiera 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu. Co prawda, nie jestem fanem takich książek, ale ta mi się naprawdę spodobała. Uwielbiam twórczość Reginy Brett oraz wszystkie jej felietony.

Czytanie tej pozycji zajęło mi dużo czasu, ponieważ starałem się jak najwięcej z niej wynieść, próbowałem dużo zapamiętać, aby móc powoli wprowadzać te rady w życie.

Nie wiem, co mógłbym jeszcze powiedzieć o tej książce. Na pewno polecam ją wszystkim osobom z problemami. Myślę, że jest to pewien sposób na bycie szczęśliwszym.

Kolejne książki tej autorki już czekają, aż się za nie wezmę. Mam nadzieję, że zrobię to w najbliższym czasie.

Ulubione Lekcje:
  • Lekcja 2 - Jeśli nie wiesz, co dalej, po prostu zrób następny właściwy krok
  • Lekcja 3 - Życie jest za krótki, żeby tracić czas na nienawiść.
  • Lekcja 8 - Możesz się rozgniewać na Boga. On to wytrzyma.
  • Lekcja 11 - Pogódź się z przeszłością, by nie psuła ci teraźniejszości.
  • Lekcja 13 - Nie porównuj swojego życia z życiem innych. Nie masz pojęcia, co przyniósł im los.
  • Lekcja 21 - Zapal świece, śpij w lepszej pościeli, włóż elegancką bieliznę. Nie czekaj na specjalną okazję - wystarczającą okazją jest dzisiejszy dzień
  • Lekcja 25 - Nikt prócz ciebie nie odpowiada za twoje szczęście. Jesteś menedżerem własnej radości.
  • Lekcja 26 - Każdą tak zwaną katastrofę kwituj słowami: "Czy za pięć lat to będzie miało jakieś znaczenie?"
  • Lekcja 48 - Kto o nic nie prosi, niczego nie dostaje.

Książkę oceniam 7/10.


7 komentarzy :

  1. Ta książka jak i inne powieści tej autorki są wspaniałe i niezwykle motywujące :) Tak jak napisałeś, mogą pomóc osobą z problemami, ale nie tylko ;) Książka nadaje się dla każdego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaopatrzyłam się w tę książkę całkiem niedawno kiedy zauważyłam ją w Lidlu. Ostatnio ją przeczytałam, a wręcz pochłonęłam, bo tak mi się spodobała. Polecam ci, abyś przeczytał Jesteś Cudem, bo jest naprawdę świetna.
    Oczywiście zostaje z tobą na dłużej:)
    Pozdrawiam Cię z całego serduszka i zapraszam do mnie <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem tak sceptycznie nastawione do książek tej autorki. Chyba wynika to z faktu, że wszędzie widzę i słyszę, jak są one zachwalane. Nie spotkałam się jeszcze z żadną negatywną opinią.. Może kiedyś się skuszę, muszę sama stwierdzić, czy to coś dla mnie.
    Pozdrawiam ciepło!
    http://natalie-and-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. cześć, rodzynku :D czytałam Jesteś cudem Brett, i mam w planach też Bóg nigdy nie mruga. pozdrawiam,
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym, ale pewnie nie sięgnę;) Nie sądzę czy te 50 lekcji mogłoby mi pomóc = jestem osobą niewierzącą. Tak cy inaczej, recenzja świetna.
    Przewodnik Czytelniczy

    OdpowiedzUsuń
  6. Robert myślę, że to książka dobra nie tylko na trudne chwile, ale w ogóle. Regina niby pisze oczywiste rzeczy, ale takie o których kompletnie zapominamy w pędzie życia. Tej książki nie powinno się czytać jednym tchem. Ale lekcja po lekcji z czasem na refleksję. No troszkę za bardzo mi tu trąca katolicyzmem i uwielbieniem Boga, ale Reginę sama uwielbiam! Ja recenzowałam JESTEŚ CUDEM!

    OdpowiedzUsuń
  7. Taak, książki nie skończyłam. Dlaczego?
    A dlaczego co trzecie słowo w książce brzmiało "Bóg"? Nawet nie wiesz jak mnie to denerwowało..
    Okej, coś tam wyniosłam (np: nie mów "wszystko będzie dobrze", a "wszystkiego jest dobrze"), ale szkoda, że tymi wszystkimi wspomnieniami o Bogu Regina tak mniej zniechęcila.
    Żeby nie było. Jestem wierząca. Ale co za dużo, to niezdrowo. Przynajmniej według mnie :)
    Pozdrawiam ;)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka