poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Piąta Fala - Rick Yancey


Serdecznie was przepraszam za to, że w ubiegłym tygodniu nie było żadnego posta, ale odłożyłem wszystkie książki, aby jak najszybciej przeczytać tą. Wszystko to za sprawą tego, że w kinach jest teraz premiera tej powieści i jutro się na nią wybieram ;)

Na wstępie chciałem serdecznie podziękować za egzemplarz Anicie z Book Reviews.

Książka opowiada o Cassie i jej próbach ratowania brata podczas Inwazji Obcych. Pierwsza Fala przyniosła ciemność. Druga odcięła drogę ucieczki. Trzecia zabiła nadzieję. Po czwartej wiedz jedno: nie ufaj nikomu. Po czterech falach z siedmiu miliardów ludzi ocalała tylko garstka, która tak łatwo nie odpuści. W książce doświadczymy także narrację Bena Parisha, którego celem jest ten sam cel, co Cassie. Chłopak i dziewczyna nie mieli pojęcia o tym, że drugie z nich żyje, ale czy uda im się odnaleźć i uratować Sama, a może Nuggeta? Czy nadejdzie piąta fala? Aby się tego dowiedzieć, koniecznie musisz sięgnąć po tę książkę.




Mimo tego, że książka jest przewidywalna to bardzo mi się podobała. Nie wiem, co jest lepsze. Czy rozdziały z perspektywy Cassie, czy z perspektywy Bena. Muszę przyznać, że utożsamiłem się z tymi bohaterami. Niestety zauważyłem pewnie podobieństwa do pewnych bestsellerów, choćby takich jak Więzień Labiryntu, czy Igrzyska Śmierci.  Co prawda jest to pierwsza powieść o "kosmitach" jaką czytałem, ale jest naprawdę świetną pozycją. Zakończenie niestety według mnie jest mało satysfakcjonujące i bardzo się cieszę, że zaznajomiłem się z tą historią dopiero teraz, kiedy mam już drugi tom, bo prawdopodobnie bym zwariował. Bezkresne Morze stoi grzecznie na półce i czeka aż tylko się za nie zabiorę, ale najpierw muszę dokończyć zaczęte już książki.  Co do tych podobieństw do pewnych książek, to w Więźniu Labiryntu również była zaraza i coś jak Kraina Czarów, a w Igrzyskach Śmierci także mamy wątek z rodzeństwem i według mnie tak się to jakoś wiąże, Mam nadzieję, że nie zawiodę się oglądając film na podstawie tej powieści. 

Książkę oceniam 9/10 i dodaję ją do jednych z moich ulubionych.

4 komentarze :

  1. Słyszałam, że film na jej podstawie to chłam. Super, że dostałeś tę książkę, sama też bym chciała się z nią zapoznać:)
    Przewodnik Czytelniczy

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jest cudowna, to prawda :D Mam zamiar wybrać się do kina, ciekawe co okaże się lepsze...

    OdpowiedzUsuń
  3. LEPSZE SĄ ROZDZIAŁY Z PERSPEKTYWY BENA CASSIE JEST ZLA DZIĘKUJĘ POZDRAWIAM :))
    Taa, cala moja opinia mieści się w zdaniu powyżej (y)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, nigdy o tym nie myślałam, dzięki! :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka