sobota, 11 czerwca 2016

Dziewczyna z pociągu - Paula Hawkins

Hej wszystkim :D
Długo nie mogłem się zabrać za czytanie tej książki i oto jest!

Główną bohaterką jest Rachel. Rozwódka, kobieta z problemami, alkoholiczka. Codziennie jeździ do "pracy" tym samym pociągiem, o tej samej godzinie. Obserwuje życie zwyczajnych ludzi. Pewnego dnia zauważa coś, co może zmienić wszystko. Kobieta, którą Rachel obserwowała zaginęła i tylko ona może wiedzieć coś więcej w tej sprawie.


Czy Rachel przypomni sobie jak było? Czy Rachel poradzi sobie z problemami? Czy poukłada swoje życie?

Jeżeli jesteście ciekawi, to czytajcie, kupujcie i uzależniajcie się, jak ja :D

Zawsze lubiłem oglądać filmy typu thriller. Nie byłem pewny czy książka w tym stylu mi się spodoba, ale pomyślałem, że warto się przekonać. No i tak jak myślałem, zakochałem się.

Muszę przyznać, że na początku książka była nudna i raz nawet zasnąłem, ale potem tak się wkręciłem, że nie mogłem przestać czytać. Słyszałem wiele złych opinii o tej książce i zaczynając ją czytać zgadzałem się z nimi, ale poznając kolejne rozdziały, książka co raz to bardziej mi się podobała. Czytałem całymi dniami i nocami, aby w końcu poznać zakończenie. Hmm... Jeżeli chodzi o zakończenie, to kompletnie się go nie spodziewałem. Nie miałem pojęcia, że tak to się skończy, więc książka jest nieprzewidywalna. Jeżeli chodzi o samą końcówkę, to nie jest ona dla mnie dość satysfakcjonująca, natomiast środek książki, to jaką presję wywierała po każdej stronie rekompensuje wszystko.

Myślę, że książka także pokazuje jak czuje się osoba z problemami z alkoholem. Uważam, że widząc taką osobę na ulicy, nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Mam nadzieję, że w przyszłości natrafię na równie dobre thrillery psychologiczne jak ten. Paula Hawkins to według mnie bardzo dobra autorka i mam nadzieję, że kiedyś uda mi się przeczytać jej inne książki.

Jeżeli ktoś lubi thrillery, to uważam, że jest to powieść idealna dla niego. Czy czytaliście już Dziewczynę z pociągu? Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Wiele osób nie zgadza się z moim zdaniem, a wy co macie do powiedzenia w tej sprawie? :)

Książkę dodaję do ulubionych i oceniam 10/10.

5 komentarzy :

  1. Mi książka się podobała i w ogóle się nie nudziłam przy niej.Może to dlatego,że wtedy nie czytałam dużo kryminałów i nie miałam porównania. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam różne opinie na temat Dziewczyny z pociągu. Jednak lubię takie klimaty, dlatego jeśli nadarzy się okazja, przeczytam tę książkę. A już na pewno obejrzę film! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy pierwszy raz usłyszałam o tej książce, to myślałam, że ta dziewczyna z pociągu będzie tą straszną, tą tajemnicą itp. A chociażby dlatego, że autorce udało się mnie zaskoczyć, postaram się sięgnać, choć nie czytam kryminałów ;)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam (I zapraszam, są 3 nowe recenzje ^^)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spora część krytyki, jaka spada na tę książkę wynika z jej olbrzymiej popularności. Zaledwie została wydana w UK, sprzedano prawa do 44 tłumaczeń, co jest olbrzymim osiągnięciem. I tutaj pojawił się problem: ludzie oczekiwali lektury wybitnej, wbijającej w fotel pod każdym kątem. Czytając tę książkę starałem się od tego oderwać, ale faktem jest, że dla mnie wcale nie była ona lepsza od wielu innych książek, które nie osiągnęły nawet namiastki takiej popularności jak "Dziewczyna w pociągu". I zgadzam się - zakończenie zaskakujące, aczkolwiek pozostawiające pewien niesmak. :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka