sobota, 23 lipca 2016

Film - Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Hej wszystkim ;)
Dziś mam dla was recenzję filmu, który prawdopodobnie oglądała większość z was.

Aż wstyd przyznać, że nie czytałem nigdy Harrego Pottera i chciałem kupić całą serię w maju, ale mi się to nie udało. Jako, że już kiedyś oglądałem wszystkie filmy, to chciałem sobie trochę przypomnieć i obejrzałem pierwszą część. Zapraszam na recenzję :) 

Myślę, że większość z was zna historię chłopca, który przeżył. Jednakże są osoby, które jeszcze nie zaprzyjaźniły się z Harrym Potterem, więc dla nich, powiem trochę o fabule. 

W dniu jedenastych urodzin Harry dowiaduje się, że jest czarodziejem. Trafia do Hogwartu, gdzie uczy się jak posługiwać się różdżką, bronić przed czarną magią i tworzyć mikstury. Jednakże nauka, to nie wszystko z czym musi się zmagać. Musi zrobić coś, czego nikt inny nie potrafi.

Grzechem byłoby skrytykować ten film. Jest on cudowny (jak każda część). Prawdę mówiąc, oglądając ten film, za każdym razem zwracam uwagę na coś innego i dostrzegam inne rzeczy. Poprzez oglądanie filmtylna Youtube o wpadkach w filmach o Harry'm, głównie zwracałem na nie uwagę. Do tego wiadomość o tym, że Alan Rickman (prof. Snape) już nie żyje.

Uważam, że twórcy wybrali najlepszą obsadę, jaką mogli tylko wybrać. Wszyscy tak odgrywają swoje role, że sprawia to wrażenie, jakby naprawdę byli w tamtym świecie i żyli magią. 

Nie wiem jak dla was, ale dla mnie zawsze zagadką było, jak twórcy filmu sprawili, że Hagrid jest tak duży :D Czy was nigdy to nie zastanawiało? 

Myślę,że po ponownym obejrzeniu wszystkich części filmu, zabiorę się za książki. Jest to niedorzeczne, że jeszcze ich nie przeczytałem.

Mam nadzieję, że każdy z was zna już historię Potter'a. Jeżeli jest tu taka osoba, która nigdy o nim nie słyszała, to radzę od razu się z nim zapoznać, bo jeżeli nie, to poleci największy na świecie foch!


Mam nadzieję, że miło spędzacie wasze wakacje i z przykrością muszę stwierdzić, że został już ledwo ponad miesiąc :(
Film dodaję do ulubionych i oceniam 10/10.


7 komentarzy :

  1. Trudno się nie zgodzić, gdyż ta ekranizacja jest nieziemska :) Obsada rzeczywiście została perfekcyjnie dobrana, a dodatkowo twórcy filmu idealnie oddali klimat Hogwartu. Musisz koniecznie sięgnąć również po książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na Malcie? Ale Ci zazdroszczę!
    Film jest cudowny, jeden z moich ulubionych. Aż trudno uwierzyć, że już kilkanaście lat minęło od jego premiery, a tego się nawet nie dostrzega! Uwielbiam Harry'ego ❤️
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Cienia i kości"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak się złożyło, że wczoraj odświeżałam sobie ten film, ale jestem chyba miłośniczką zbyt odmiennych filmów i jakoś ekranizacja Kamienia Filozoficznego nie robi na mnie tak ogromnego wrażenia. Zgadzam się, że obsada jest dobrana w 100% idealnie! Uwielbiam klimat szkoły w filmie, choć jest on nieco inny od tego, który wyobrażałam sobie czytając książki. Sposób w jaki zostały przedstawione święta jest cudooowny ❤️
    Pozdrawiam! http://bookline-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. '...Kamień Filozoficzny', to chyba moja ulubiona część ze wszystkich filmów o Harrym. Bardzo się cieszę, że ci się ten film podobał :)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na 'Unboxing #1 Paczka od Colorful Media!' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Harry'ego :D Zawsze jak leci w telewizji, znajdę czas by na niego chociaż zerknąć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej! To znowu ja :D
    Chciałam cię poinformować, że zostałeś nominowany przeze mnie do 'Fruit Book Tagu' :)
    Mam nadzieję, że go wykonasz :D
    Więcej informacji tu: http://tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com/2016/07/fruit-book-tag.html

    Pozdrawiam cię z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Film mojego dzieciństwa! Niby praktykuję zasadę "najpierw książka, potem film", ale niestety (a może stety) Harry jest wyjątkiem od tej reguły. Oglądałam go jeszcze jako mały berbeć, bo mój starszy brat był wielkim fanem, teraz znam go praktycznie na pamięć! Poza tym uważam, że styl Rowling jest na tyle cudowny, że nawet znając przebieg akcji i zakończenie, książka będzie fenomenalna.
    Ściskam i życzę udanej drugiej połowy wakacji! :D Oczywiście obserwuję ^^
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka