niedziela, 4 września 2016

Liebster Blog Award #2 #3 #4 #5

Hej wszystkim :D Witam was w kolejnym poście.
Ostatnio zebrało mi się sporo nominacji, więc postanowiłem zrobić zbiorowy Liebster Blog Award. Serdecznie dziękuję wszystkim osobom za nominację, a teraz przechodzimy do pytań:
#2

Na początku zaczniemy od pytań, zadanych przez Kingę z bloga Książki bez tajemnic:

1. Pierwsza książka, którą kupiłeś.

Pierwszą książką, którą kupiłem było Endgame: Wezwanie. Pamiętam to jakby to było wczoraj. Wchodzę do empiku, patrzę i myślę: "Muszę to mieć".

2. Twoja decyzja o założeniu bloga była raczej spontaniczna, czy przemyślana?

Wyglądało to mniej więcej tak, że wstałem rano i pomyślałem: "Hmm... Założę bloga". I tak oto się tu znalazłem :D

3. Ile masz książek w swojej biblioteczce?

Dzięki stronie Lubimy Czytać wiem, że mam ich 59. Myślę, że jest to całkiem niezły wynik, jak na niecały rok.

4. Masz swoje OTP? Kto to jest?

Nie wiem, co to znaczy OTP, więc pewnie nie mam :D

5. Najgorsza ekranizacja, jaką widziałeś? Dlaczego akurat ta?

Zdecydowanie Więzień Labiryntu. Ekranizacja kompletnie mi się nie podobała. Pełno pozmienianych wątków, sztywni aktorzy i do tego słaby soundtruck.

6. Kupujesz czy raczej pożyczasz książki?
Kupuję, kupuję i jeszcze raz kupuję. Lubię mieć wszystkie książki, które przeczytałem, na swojej półce. Lubię je oglądać i wąchać.

7. Popularna książka lub seria, której fenomenu nie rozumiesz.

Mógłbym wybrać tutaj wiele książek, ale zdecydowałem się na dwie:
- Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender
Czytając tę książkę, kompletnie nie rozumiałem o co w niej chodzi i dlaczego wszystkim tak bardzo się spodobała.
- Zanim się pojawiłeś
W tym przypadku jest podobnie jak do Osobliwych i cudownych przypadków Avy Lavender.

8. Należysz do jakichś fandomów? Jeśli tak, to jakich?

Nie rozumiem kompletnie, po co ludzie przypisują się do jakichś fandomów. Rozumiem, że ktoś może lubić Harry'ego lub jakiś zespół, ale żeby od razu nadawać sobie jakąś śmieszą nazwę?

9. Uczestniczysz w książkowych wydarzeniach typu targi książki lub spotkania autorskie?
Tak, byłem na jednym spotkaniu autorskim i na jednych targach, z których relację możecie przeczytać w zakładce Eventy, na górze strony. Nie wykluczone też, że będę na Targach w Krakowie.

10. Czy posiadasz jakąś książkę z autografem/ dedykacją? Pochwal się.


Są to dwie książki, ale mam jeszcze więcej. Kto wie, może kiedyś napiszę post z podpisami i dedykacjami.

11. Czy jest jakaś piosenka, która kojarzy ci się z twoją ulubioną książka?
Tak, piosenka Charli XCX - "Boom Clap" bardzo kojarzy mi się z książką i filmem Gwiazd Naszych Wina. Powieść ta, jest tak cudowna, tak piękna, że aż płakać się chce na samą myśl.

#3

Za tę nominację dziękuję Kacprowi z bloga K. bloguje:

1. Jak zaczęła się twoja przygoda z książkami?

Od zawsze lubiłem czytać lektury, ale jakoś nie czytałem nic poza nimi. Pewnego dnia obejrzałem Gwiazd Naszych Wina i poprosiłem mamę, aby kupiła mi książkę. Następnie było Endgame tom 1, a potem 2 i dalej poszło już " z górki" :D

2. Dlaczego postanowiłeś dołączyć do blogosfery?

Od zawsze moim marzeniem było dzielić się z ludźmi tym, co kocham. Zawsze chciałem zacząć nagrywać na YouTube lub założyć bloga i teraz, dzięki wam, moje marzenie może się powoli spełniać. Nie wykluczone też, że kiedyś założę kanał na YouTube, co sprawiałoby mi jeszcze większą radość, niż blogowanie.

3. Wolisz serie, czy książki jednotomowe?

Wszystko ma swój urok. Nie umiem wybrać jednego.

4. Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja?

No jak to jaka? Oczywiście, że Gwiazd Naszych Wina. Muszę wam przyznać, że film jest nawet lepszy, niż książka.

5. W jakim książkowym świecie chciałbyś mieszkać?

O Boże! Jak ja bym chciał być na miejscu Percy'ego. Chciałbym być herosem i mieszkać w Obozie Herosów.

6. Lubisz czytać książki w nocy?

Tylko jest pewien problem... :D Ja zawsze czytam w nocy, no może oprócz wakacji. W roku szkolnym, przychodzę ze szkoły i od razu zasypiam, a czytanie odkładam na wieczór, więc tak, lubię czytać w nocy ;)

7. Jakie są Twoje ulubione blogi książkowe?
Muszę wam się do czegoś przyznać. Ja wcale nie lubię czytać blogów. Wiem, że to dziwne, bo sam takiego piszę, ale jakoś po prostu nie mogę się przekonać. Oczywiście czytam blogi osób, z którymi utrzymuję stały kontakt. Zaglądam też na nie, gdy ktoś zostawi linka w komentarzu pod postem.

8. Jakie masz inne zainteresowanie oprócz czytania?

Szczerze, to czytanie ostatnio stało się całym moim życiem. Uwielbiam to robić. Lubię też oglądać filmy na YouTube. Jeżdżę czasem na rolkach lub fiszce.

9. Jaka jest Twoja ulubiona kuchnia?

Zdecydowanie włoska. Uwielbiam jeść makarony podane w różnych kombinacjach. Nie zapominajmy również o pizzy :D

10. Jaki jest Twój ulubiony film, nie na podstawie książki?

Szczerze mówiąc, to nie wiem. Większość dobrych filmów powstało właśnie na podstawie książki.

11. Jakie jest twoje ulubione zwierzę?

Zdecydowanie kot, którego sam posiadam. Uwielbiam te małe, czasem wredne stworzenia.

#4

Nominację otrzymałem również od kolejnej Kingi, tym razem z bloga Em bloguje:

1. Jaka jest twoja ulubiona jednotomowa książka?

Chyba mnie za to udusicie, ale jest to... Gwiazd Naszych Wina.

2. Ile masz książek w swojej biblioteczce?

Na to pytanie już odpowiadałem. Na ten moment, liczba ta wynosi 59.

3. Kupujesz książki, pożyczasz od znajomych, czy korzystasz z bibliotek?

Na to pytanie, również już dziś odpowiadałem i tylko kupuję. Nie lubię chodzić do biblioteki, ani pożyczać od znajomych.

4. Gdzie najbardziej lubisz czytać?
Moim ulubionym miejscem do czytania jest łóżko. Nie umiem czytać na dworze, czy w komunikacji miejskiej.

5. Czy dzięki blogowaniu znalazłeś nowego przyjaciela lub po prostu znajomego?
Tak, i to nie jednego. Swoją drogą jest to naprawdę fajne, że możemy poznać nowe osoby, nie widząc ich wcześniej.

6. Prowadzisz Instagrama książkowego/ oglądasz takie instagramy (czyje)?

Prowadzę Instagrama, ale jest to mój prywatny, a nie książkowy. Co do książkowych Instagramów, to nie interesuję się nimi.

7. Oglądasz jakiś serial?
Nie, jestem anty-serialowy. Po prostu jakoś to do mnie nie przemawia.

8. Wolisz słone czy słodkie przekąski?

Jeżeli chodzi o jedzenie podczas czytania, to tego nie robię. Natomiast jeżeli chodzi ogólnie, to zdecydowanie słodkie.

9. Czy Twoja rodzina, znajomi również czytają książki?
Czytają, ale tylko nieliczni i nie tak nałogowo, jak ja.

10. Jaka książka w Twojej biblioteczce ma dla Ciebie największą wartość i dlaczego?

Hmm... Co by to mogło być? Może Gwiazd Naszych Wina?
Oczywiście, że tak. GNW jest dla mnie ważne, bo od tego wszystko się zaczęło.

11. Uprawiasz jakiś sport?

Kiedyś próbowałem z siatkówką, ale po mniej więcej pół roku, stwierdziłem ,że jestem beznadziejny i dałem sobie z tym spokój :D
#5

Ostatnią, już na dziś nominację, otrzymałem od Oli z bloga Książkowa Kraina:

1. Ulubiona seria książek?
Myślę, że mimo iż nie przeczytałem jej całej, jest to seria o Percy'm. Lubię też Igrzyska Śmierci.

2. Lubisz słuchać muzyki? Jaki jest Twój ulubiony wykonawca?
Lubię słuchać muzyki, ale nie mam ulubionych gatunków, wykonawców, ani zespołów. Słucham to, co wpadnie mi w ucho.

3. Jaki jest twój ulubiony autor książek?
Jest to tak, jak w przypadku muzyki. Nie mam ulubionego autora, ani gatunku. Czytam to, do czego zachęci mnie okładka oraz opis z tyłu.

4. Masz jakąś serię, której nie zamierzasz kończyć? Jak tak, to jaką?

Nigdy przenigdy nie skończę Niezgodnej. Po pierwszym tomie mam kompletnie dosyć.

5. Jaka jest najgrubsza powieść na Twojej półce? 

Zdecydowanie Pielgrzym. Ciekawe kiedy się za niego zabiorę...

6. Ulubione okładki?
Jest ich naprawę wiele. Między innymi: Oddam ci słońce i nowe wydanie Harry'ego Pottera.

7. Jest jakaś książka, na której płakałeś? Jeśli tak, to jaka?

Prawdę mówiąc, to rzadko wzruszam się na książkach. Jest jednak jeden wyjątek. Jak myślicie, co to może być? GWIAZD NASZYCH WINA! :D
Może wyda wam się to dziwne, ale zakręciła mi się łza w oku, po przeczytaniu Marsjanina. Cieszyłem się tak bardzo z tego zakończenia...

8. Najpiękniejszy grzbiet?

Muszę przyznać, że nie zwracam uwagi na grzbiety.

9. Wolisz kupować książki, czy wypożyczać?

Tak jak już mówiłem, kupować.

10. Najmniejsza lektura na półce?
Nigdy - Ewa Carla

11. Oglądasz seriale? Jak tak, to jakie?

Nie oglądam seriali. Jakoś nie mam takiej potrzeby.

Niestety uważam, że nie jestem na tyle kreatywny, aby wymyślić własne pytania, więc po prostu ich nie wymyślę.

Wow! Napisanie tego posta zajęło mi bardzo dużo czasu. Mam nadzieję, że z waszymi oczyma jeszcze wszystko w porządku, bo po tej ilości pytań, to nawet ja jestem wykończony.

Mam nadzieję, że post wam się spodobał. Dzięki za czytanie i zapraszam już jutro o godzinie 7:00 na kolejnego posta :D

Życzę zaczytanego dnia!

4 komentarze :

  1. *OTP - One True Parring (Jedyny prawdziwy parring), czyli tak jakby ulubiona para, albo coś :P

    Bardzo dobrze poradziłeś sobie z pytaniami :)

    Jak to anty-serialowy? Nigdy nie zainteresował cię nawet jeden? :O To znaczy tylko jedno - nie trafiłeś jeszcze na ten właściwy :P Sama nie lubiałam seriali, dopóki nie spróbowałam. Zaczęło się od Pamiętników Wampirów, bo miałam dość gniota w formie książki, a potem jakoś poleciało. Ale jeśli masz próbować, to omijaj Shadowhunters. To zabije każdą chęć :(

    A co do fandomów - zauważyłam, że ludzie albo je uwielbiają, albo uważają za kompletny bezsens. Ja natomiast jestem typową fangirl, którą rozumie mało kto spoza ludzi z fandomu, więc należę do kilku, ale jakoś nie angażuję się w to zbytnio.

    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za odpowiedź na moje LBA! Haha, chyba razem jesteśmy w klubie maniaków Gwiazd naszych wina, szkoda, że oglądanie razem nam nie wyszło, trzeba to powtórzyć! :)

    Dużo pytań, ale czyta się bardzo przyjemnie, lubię LBA, bo mogę wiele dowiedzieć się na temat innych ludzi i to jest fajne. PS Jak chcesz seriale to polecam Grę o Tron, ale Shadowhunters omijaj szerokim łukiem. To jest okropne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za odpowiedzi :)
    Seriale są naprawdę fajne, pewnie cię nie przekonam, skoro nie czujesz żeby cię ciągnęło w tym kierunku, ale polecam Sherlocka i Shadowhunters (tu jestem jedną z niewielu osób, którym się podoba ten serial, jak widzisz wyżej, np. Kacper nie lubi :D Chyba trzeba sobie własną opinię wyrobić)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na niecały rok prawie 60 książek to naprawdę dobry wynik! Ja mam dwa razy tyle po jakichś 3 latach, więc naprawdę gratuluję.
    Mi natomiast ekranizacja "Więźnia labiryntu" się podobała, a nawet w niektórych momentach bardziej niż książka. Natomiast co do "Gwiazd Naszych Wina" też mam wrażenie, że film jest lepszy!
    Zazdroszczę autografu w "Kasacji"! I mam wrażenie, że jako jedyna w całej blogosferze nie czytałam jeszcze serii o Percy'm. Nie bijcie! :(
    Też skończyłam przygodę z "Niezgodną" po pierwszym tomie. Ani filmy, ani książki mnie do siebie nie zachęciły. Nie rozumiem fenomenu.
    Może nie czytujesz blogów książkowych, ale gdybyś cierpiał na dużo wolnego czasu, to zapraszam. :)
    www.bookprisoner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka